TUSEN TACK FÖR I ÅR!

17 MAJ | BORÅS

Årets talare

johanna-juhlin

Fördel Björn Borg

Björn Borg ska nå en miljard kronor i omsättning till 2019. En del i tillväxtekvationen är att bygga varumärket på rätt sätt och i rätt kanaler givet dagens medielandskap. Med en rad uppmärksammade kampanjer i bagaget har Björn Borg både skapat debatt, skratt och intresse. Men vilka är utmaningarna och vilka är vinsterna?

Johanna Juhlin
Brand communication manager
Björn Borg

marco-wolters

Power to the Ibrains!

Millennium- (1982–1996) och iBrains-generationen (1997–2011) kommer att förändra dagens shoppingbeetende. Vad kan branschen göra för att nå ut till morgondagens konsumenter och vinna deras hjärtan redan idag? (Anförandet är på engelska)

Marco Wolters
Global Head of Ecommerce and Fashion, Home & Lifestyle
GFK

sara-winroth

Hållbart i dag och i morgon

Hur når man hållbar cirkulär tillväxt och hur attraherar och inspirerar man kunden att göra aktiva val? Vad kräver kunden? Vad är lätt och vad är svårt? Och hur ser framtiden ut? Sara Winroth, hållbarhetschef på Lindex, har svaren.

Sara Winroth
Hållbarhetschef
Lindex

johanna-jigmo-linde

Att nå ut med hjärtat

Hur kan viljan att bidra till en mer hållbar utveckling leva i symbios med modemedvetna konsumenter? Gina Tricots hållbarhetschef, Johanna Jigmo-Linde, berättar om företagets hållbarhetsresa, hur Gina Tricot bjuder in sina kunder på resan genom tilltalande kommunikation med syfte att leda till mer hållbara val vid själva köptillfället.

Johanna Jigmo-Linde
Hållbarhetschef
Gina Tricot

louise-klarsten

Vad har konsumtionstrender och modetrender gemensamt?

Vilka är de kommande makrotrenderna 2018 och vilken betydelse har de för hur produkter utformas. Hur viktigt är det med trender, och hur förhåller man sig till trend, hållbarhet och stil för att nå kunden? Ett föredrag med fokus på produkter, sortiment och målgrupper – delar som lätt tappas bort när strategier och jakten på rätt säljkanaler dominerar retail.

Louise Klarsten
Vd
ColourHouse

sigrid-barnekow

Alternativen för morgondagens medvetna konsument

Transparens, hållbarhet och tillgänglighet är framtidens marknadskriterier. I framtidens cirkulära system står användaren i centrum; mer medveten och redo att göra fler hållbara val än i dag. Forskningen inriktar sig på ett systemskifte till en hållbar modeindustri och hållbart samhälle, och täcker allt från design, produktion och återvinning, till nya affärsmodeller och styrmedel.

Sigrid Barnekow
Program Director
Mistra Future Fashion

victoriacarolina-senkpiel

Skönhet på ett klick

Sedan lanseringen i Sverige 2011 har Glossybox vuxit explosionsartat. I dag prenumererar 60 000 svenskar på skönhet paketerat i en box. Tillväxten drivs nästan uteslutande på sociala medier. Här berättar Victoria Senkpiel, vd, om uppbyggnaden av denna ambassadörsdrivna marknadsföringskanal som fått en hel bransch att vakna upp.

Victoria Senkpiel
Vd
Glossybox

jarno-vanhatapio

Den nakna sanningen om NA-KD

På ett och ett halvt år har NA-KD fått globalt fäste och attraherar både konsumenter och investerare. E-handlaren når i dag 162 länder och omsätter över 250 miljoner kronor. Hör Jarno Vanhatapio berätta om hur han ser på den nya generationen och att bygga en röd tråd i en verksamhet som når stora delar av världen.

Jarno Vanhatapio
Grundare och vd
NA-KD

per-andersson

Märkt för framtiden

Velour by Nostalgi är herrvarumärket som vill göra skillnad med hållbara produkter. Resan har börjat med Svanenmärkta jeans, chinos och jersey. Det långsiktiga målet är att göra hela kollektionen hållbar. För det krävs det skarpa hjärnor, hårt arbete och bra visioner. Lyssna till grundaren och designern Per Andersson.

Per Andersson
Grundare och kreativ chef
Velour by Nostalgi

mattias-ekstrom

Ellos Varumärkesresa

Mathias Ekström
Marknadschef
Ellos

linda-palmgren

Att nå genom bruset

I dag möts vi av över 10 000 kommersiella budskap per dag samtidigt som användandet av ad-blockers ökar kraftigt. Det ställer högre krav på rätt strategi och distribution samt bättre content.

Lyssna till Linda Palmgren, vd för United Influencers, ett företag som hjälper varumärken att bli mer framgångsrika med sin kommunikation genom influencer marketing. Här delar hon med sig av tips och råd om att leverera äkta och meningsfull kommunikation.

Linda Palmgren
Vd / Partner Sverige
United Influencers

adrian-zethraeus

Adrian Zethraeus
Projektledare
Re:textile

Arrangörer

logo-habit
logo-textilefashion
logo-marketplacebaras

Partner

logo-bex
logo-hogia
logo-dhl
logo-jeeves